4 Kasım 2012 Pazar

17- Aksesuar, malzeme


Bisiklet aldıktan sonra, kendi emniyetiniz ve bisiklet için almanız gereken malzemeler. En azından bir kısmını almanız gerekebilir.


1- Kask
2- Eldiven
3- Silikon Jelli sele pedi, (yada pedli Tayt, Şort; Sele rahatsa gerekli olmayabilir.)

4- Bisiklet forması (bunların yanlarında ve arkalarında cepler oluyor, çok kullanışlı)
5- Suluk
6- Pompa  
Zemin pompaları daha güçlü ve uygulaması kolay, el pompaları hafif, mobil.
Dağ bisikleti subabı ve hibrid bisiklet subapları farklı. Bu nedenle pompaların çoğu bu iki subap tipinede uyumlu yapılıyor.(adaptor yada düzenek yoluyla). Acemi biri ilk aldığınızda bunu farkedemeyebilir...
7-  Bisiklet Kilidi.
8-  Akşamları kullanacaksanız arka stop farı. Ön far.

9-  Sele altı çanta. 
10- Sırt Çantası. 
11-  Yağmurluk, Rüzgarlık. 
12-  Bisiklet zili
13-  Bisiklet dikiz aynası (kask aynası da olabilir)
14- Yol bilgisayarı  (kablolu olanların kablosu kırılabiliyor; kabloya dikkat edin, benim aldığımın kablosu kırıldı, kablosuz olanlar ise pahalı...)

Bunun dışında akıllı cep telefonlarıyla bisikletle gittiğiniz güzergahı gösteren programlar var. Onları kullanmaya başladım.

Bisiklet bakım, onarım, ayar için gerekli malzemeler. 
Ben Alyan takımı aldım. Bisiklet Sele- Gidon ayarları için bu gerekli.
Henüz lastik yeni olduğu için lastik onarımıyla ilgili olarak birşey almadım, bilmiyorum... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder